Foto's Op een grote paddenstoel

 Oei, wie is er met zijn moddervoeten in onze klas geweest? En wie zou er achter dat kleine deurtje wonen? Van wie zijn al die kleine meubeltjes in de klas? 
Als we op de deur kloppen, komt er niemand open doen. Dat is vreemd.



Gelukkig moesten we niet te lang in spanning wachten, maar mochten we al snel kennis maken met Wouter de kabouter en zijn vriendjes.


Huisjes bouwen voor onze kaboutervriendjes

Kabouters zoeken en bij de juiste gekleurde paddenstoel kleven


Spelen met loose parts
Loose parts zijn losse, veelzijdige materialen zonder vaste functie die kinderen kunnen manipuleren, verplaatsen en combineren op oneindig veel manieren, wat hun creativiteit, verbeelding en denkvermogen stimuleert.



Koken met noten


Spelen met begrippen: op, onder, naast, voor en achter
(Het favoriete plekje van kabouter Plop is, volgens Fran, ONDER de paddenstoel)

Een paddenstoel schilderen.
We denken na over wat we eerst moeten doen en daarna




Een kabouterdorp bouwen met kinetische zand en Kaplablokken.



Samen een kabouterdorp bouwen met de grote speelblokken.
Wat een leerrijk moment:
sociale vaardigheden (samenwerken, op hun beurt wachten, rekening houden met elkaar), torens met elkaar vergelijken (deze toren is hoger, even hoog, ...), probleemoplossend denken (sommige blokken zijn minder goed te stapelen), empathie (niet iedereen vond het fijn dat de torens werden omgegooid)






We worden zelf ook een klein kaboutertje en dansen rond de paddenstoel.




Dansen op de kabouterdans van Plop




Deze week maakten we ook al even kennis met de nieuwe vriendjes die na de vakantie in onze klas zullen instappen.

We mochten verkleed naar school en vierden alvast een beetje Halloween met leuke spelletjes bij juf Marjon (foto's volgen later)




















Reacties

Populaire posts van deze blog

Themabrief: Het kleurenmonster.

Foto's thema Het Kleurenmonster (week 1)