Foto's Ik voel me thuis in de klas
Deze week vonden we Anita elke dag in een huisje. De ene keer was ze verdrietig, dan weer boos, maar wilde ze vooral even met rust gelaten worden.
Dat vond juf wel bijzonder. Zouden wij ook tot rust komen in het huisje van Anita?
Er zit maar 1 ding op. We proberen het uit...
Oeps. Het huisje van Anita blijkt toch wel veel te klein te zijn.
Het rusthuisje dat we samen met juf opstellen ziet er al veel beter uit.
Nu nog uitzoeken en ervaren hoe we er tot rust komen.
Nu nog uitzoeken en ervaren hoe we er tot rust komen.

Waarom een rusthuisje in de klas?
Door het installeren van een rust- en emotiehuisje helpen we kinderen met groeien in hun mogelijkheid naar zelf- en emotieregulatie. Een rust- en emotiehuisje is een ruimte waar er een veilige rustplek wordt gecreëerd. Kinderen kunnen er naar toe gaan wanneer ze zich overweldigd voelen, even alleen willen zijn of behoefte hebben aan een gesprek (met hun knuffel, handpop, klaspop, ...) De ruimte is ingericht met educatieve en zintuigelijke materialen die de emotieregulatie en ontspanning bevorderen.
Spelen met handpoppen
Het jaarthema voor godsdienst is 'Anders thuis'.'
Tijdens het godsdienstmoment luisterden we naar 'het huis op de rots'.
De juf bouwde één huis op zand en één op stenen. We keken wat er gebeurde met de huisjes als er water over het zand en de rotsen stroomt.
Als verwerking mochten we zelf spelen en experimenteren met zand en stenen, luisterden we naar een liedje het huis op de rots, en gingen bouwen met blokken en stenen.
He! Wie zien we in de spiegel?
IK
Deze week ontstond er ook ruzie tussen Nijntje en Anita. Anita bouwde een hoge toren en Nijntje gooit hem steeds omver. Het was al snel duidelijk dat we met onze handen goede en minder goede dingen kunnen doen.
STRAPDAG
Volgende week zetten we onze andere zintuigen in de kijker
Reacties
Een reactie posten