Foto's Ik en mijn zintuigen (week 4)

 2 OREN OM TE HOREN

Ik luister naar de praatmuur en hang het juiste prentje op zijn plaats.

We maken muziek en ervaren de begrippen luid en stil, zacht en hard en maken zelf een schuddoos.








Luisteren jullie graag mee? 

In de rij gaan staan en geduldig wachten tot het mijn beurt is om aan het muziekdoosje te draaien.

2 OGEN OM TE ZIEN

Rarara wat heb ik in mijn handen?

Geblinddoekt tekenen. We konden het niet laten om toch eens te piepen.


Experimenteren met de lichttafel en stapelpotjes

EEN MOND OM MEE TE PRATEN

EN PROEVEN BOVENDIEN

Lekker eten koken

Op zoek naar lekkere dingen die verstopt zitten in de cadeautjes. 
Al onze zintuigen aan het werk!
- We maken gebruik van onze oren; schudden met het doosje om te luisteren of er iets in zit.
- Onze handen werken samen om de doosjes open te maken.
- Kijken of er een ei of een beertje in het doosje zit dat we kunnen opeten.
- Ruiken en proeven.






Gezichtjes en gekke mannetjes maken met plasticine.




Popcorn maken en proeven.



Mondje open Anita. De tandarts kijkt alle tandjes na en ondertussen worden de haren van Anita ook gedaan. Handig!




EEN NEUS OM MEE TE RUIKEN

Experimenteren met verse kruiden (lavendel, peterselie, munt) en speeldeeg. Wat een heerlijke geuren en wat een betrokkenheid!





We laten het nog meer lekker ruiken in de klas en schrobben erop los.



EN WEET JE WAT NOG MEER

We gaan langs bij de kapper, oefenen een techniek 'wasknijpers hanteren', maken allerlei lichaamspuzzels en spelen samen in de zandbak.






EEN LIJF OM MEE TE VOELEN

ZODAT IK HEEL VEEL LEER!

Gezichtjes maken aan het magneetbord

Bij juf Marjon deden we krullenbol met scheerschuim.
Krullenbol is een methode voorbereidend schrijven voor het kleuteronderwijs en geïnspireerd op de principes van schrijfritmiek. De methode focust op het ontwikkelen van de nodige motorische, visuele en ruimtelijke vaardigheden bij jonge kinderen door middel van ritmische beweging, muziek en spel, zodat ze een stevige basis leggen voor het uiteindelijke leren schrijven in het eerste leerjaar. 

Lospeuteren van maïs en zonnebloempitten en daarbij grote en kleine potjes vullen





Puzzelblokken

Klasrituelen naspelen:
- schudden met het doosje
- wie komt er uit het zakje?


Kijken naar en vertellen over de familie 's op de foto.

Spelen met de popjes.

Verder experimenteren met ons kruidig speeldeeg, mais en zonnebloempitten.









Reacties

Populaire posts van deze blog

Themabrief: Het kleurenmonster.

Foto's thema Het Kleurenmonster (week 1)