Themabrief: het weer

 Wat een weer is het weer


De periode van 16/01 tem 27/01 bekijken we dag per dag het weer met onze weerbril.

- We trekken enkele keren naar buiten om de weersverschijnselen zelf te ervaren
- We maken zelf regen in onze water tafel en experimenteren met koud en warm water
- Welk geluid maakt de regen? We laten het hard en zacht regenen
- Het vriendje van de dag (1) hangt het juiste weerkaartje op
- We doen de regendans, een zonnegroet, plukken wolkjes en dansen op de wind
- We gaan scheuren en kleven
- We gaan stempelen
- We gaan wolken proeven

Woordenschat:
de laarzen, de paraplu, de regen, de wind, de wolken, nat en droog, koud en warm
Wiskundige begrippen:
veel en weinig, een beetje

Belangrijke data:
- op 17/01 is juf Roos op bijscholing. De kinderen zijn die dag in goede handen bij juf Carine, onze kinderverzorgster.
- 25/01: Pedagogische studiedag - geen school voor de leerlingen. Het schoolfruit wordt           op 24/01 aangeboden.

Meebrengen:
- vanaf maandag laarzen en paraplu zodat we bij regenweer naar buiten kunnen gaan (naamtekenen!)
- een setje droge kledij in een zak dat even in de klas mag blijven. Het kan gebeuren dat we ons goed uitleven in de plassen ;)
- 1 eitje om wolken (= schuimpjes) te maken
- lege rol keukenpapier


Reacties

Populaire posts van deze blog

Themabrief: Het kleurenmonster.

Themabrief: het kleurenmonster