Met mijn jas en mijn tas ga ik naar de klas

 Dag mama, dag papa,


De Nijntjesklas staat klaar en ook wij staan paraat om jullie kapoen op 1 september te verwelkomen.

we starten met het thema 'Met mijn jas en mijn tas ga ik naar de klas'.

Wat gaan we de eerste 3 weken allemaal doen?

  • we ontdekken de hoekjes in de klas
  • we leren onze juffen en nieuwe vriendjes kennen
  • we maken kennis met de klasafspraken
  • we maken ons eerste knutselwerkje
  • we verkennen de speelplaats, de turnzaal, ...
  • we zingen veel liedjes
  • we oefenen op zelfredzaamheid
  • we luisteren naar verhaaltjes 
  • we kijken naar een tiktak moment
  • ...

Gelieve alle spullen van jouw kind duidelijk te naamtekenen aub.


begrippen die aan bod komen
  • wiskundige begrippen: open en toe, in en uit
  • kapstok, jas, schooltas, turnzaal, drinkfles, koekendoos, brooddoos, speelplaats
belangrijke data
  • donderdag 2 september: info avond
  • vrijdag 1 oktober: schoolfotograaf


Nieuwsgierige groetjes,
juf Anneken en juf Roos

Reacties

Populaire posts van deze blog

Themabrief: Het kleurenmonster.

Themabrief: het kleurenmonster